Startsida ¦ Gästbok ¦ Resultat ¦ Bild & Film ¦ Länkar ¦ Om Oss ¦ Kontakta Oss
 

 

Resultat

 

 ________________________
EN LITEN RAPPORT IFRÅN LIMA .
____________________________

SS1- LADDADE TILL MAX ,ALLT GÅR VÄLDIGT FORT LITE FÖR FORT FÖR VI KANADE AV I EN HNH .DET KÄNDES SOM VI SATT DÄR I EN EVIGHET MEN EFTER ATT HA TITTAT PÅ OMBORDKAMERAN SÅ KONSTATERADES ATT VI SATT DÄR I
1MIN 33SEC .SAK SAMMADET ÄR 8MIL SS ATT TA IGEN DEN FÖRLORADE TIDEN PÅ.

SS2 - TOKLADDADE - NU GÅR DET TOKFORT I CA 30 SEC .SEN KOM EN SNÖVALL OCH BROTTADE NER OSSMEN VI KOM UR GREPPET OCH ÖKADE TEMPOT YTTERLIGARE I CA 2-3 KM MEN ÅTER IGEN IEN ÖHNH SÅ DOG MOTORN.
VID LUCKÖPPNING SÅ VISADE DET SIG ATT DET FANNS MER SNÖ ÄN MOTOR.DET BRAIGA MED ATT FÅ STOPP I DENNA HÅRNÅL VAR ATT HÄR STOG DET EN HEL DRÖS MEDHJÄLPSAMM PUBLIK.DE TORKADE UR FÖRDELARN PYSSLADE MED LUFTFILTRET OCH TOG BORT SNÖ.VI KUNDE ÅKA VIDARE MEN MAXTIDEN VAR REDAN PASÉ .EFTER EN KORT BREEF SÅ BESLUTADES DET ATT VI ÅKER RESTEN FÖR ATT FÅ MILEN IHOP.

SEN ANKOMST TILL SS3 (3 MIN TILLÄGG)
SS3 NU JÄVLAR SÅ KAN VÄL INGET GÅ FEL.ELLER? VI HÅLLER OSS PÅ VÄGEN MEN VÄXELÅDAN VILL INTE SLÄPPA TAGET OM VÄXLARNA.DET FINNS BARA TVÅ SAKER ATT GÖRA .ETT SKIT I ATT VÄXLA OM DET ABSOLUT ÄR TVUNGET.TVÅ OM DET ÄR TVUNGET BE CO-DRIVERN OM HJÄLP.HYFSAD TID BLEV DET MED TANKE PÅ OMSTÄNDIGHETERNA.

SS4 LIKA SAMMA OVAN .NOTERNA KÄNDES KLOCKRENA FÖR MIG.

SS5 SAMMA LIKA IGEN MEN NU VILL INTE LÅDAN ALLS.EFTER MÅLGÅNG KRÄVDES DET

MYCKET KRAFT FÖR ATT FÅ I TREAN SÅ VI KUNDE TA OSS TILL SKOLAN.TUR ATT DET VAR NÄRA. 
VAD KAN MAN DÅ SÄGA OM DENNA TÄVLING.

FÖRRA ÅRET KOM VI PÅ 12:E PLATS FÖR JOCKE NY BIL, FÖR MIG ANDRA TÄVLING MED

NOTER.

SÅ ALLT UTOM VINST KAN MAN VÄL INTE AXEPTERA .MEN DET SLUTADE MED RESPIT ,TRASIG VÄXELÅDA
SPRUCKEN VINDRUTA OCH TRASIG FRAMSPOILER.
MEN EN SAK KAN JAG LOVA WE WILL COME BACK

SNABBARE, BÄTTRE, OCH FÖRHOPPNINGSVIS MED LITE SPONSOR BACKNING .

CO-DRIVER KIMMO
____________________________

Mälaröspecialen!!! 

Vad ska man säga om den.
Ni kan har märkt att det är ganska tajt i toppen på B-cup DM stockholm mellan Looström och oss.
Och man ska inte glömma Nylander som kommer starkt .
Nå till tävlingen.

Jocke övertaggad till hårrötterna , och det kan bara betyda två saker.
Total körglädje eller inte.
SS 1. Jocke pressar Kadetten så mycket det går.Ett rent nöje att åka med.

SS 2 . Nu går det om ännu snabbare. Men 50 meter innan mål så var det en kurva som var lite för tvär.
Vilket resulterade att vi snurrade runt 180 grader och stog nu med bilen åt fel håll .Vägen var för smal för att svänga
 runt på så det var bara att slänga i backen och backa in i mål. Vid servicen spolade jag tillbaka kameran  för att se hur mycket tid som vi tappade ca - 13 sec.

SS 3. Efter snurren var det inte samma känsla kvar i bilen. Tappat 13 sec på en tävling som bara är
1,5 mil lång.INTE BRA. Körningen stämde inte riktigt , vi kom i mål ialla fall.

SS 4 . Nu börjar tempot komma tillbaka men fortfarande efter Looström.

SS 5 . Efter att ha bankat kurvan ur Jocke (ss2) börjar bilen åka riktigt fort igen.
Men vad händer vi missar totalt en vägförflyttning åt höger .Vilket gjorde att vi dammade rätt upp
i skogen . Tur att inte jag har kopplat in våra headset till kameran för det hade jag garanterat fått
censurera. -12 sec till.Loppet kört.

Vi hoppade över servicen och åkte raka vägen till ss6

SS 6. Vi sa att vi bara skulle ta oss imål på sista och spara bilen till Örebro.Men denna resa skulle jag vilja
ha haft micarna inkopplade. För det lät ooooohhhh iiiiii fan va nära och lite till.Tänk om Jocke hade åkt så
här hela tävlingen det hade varit grejer det.Väl i mål sa tidskrivaren "FAN VA NI HAR BRÅTTOM DÅ!"
Det är kul att höra komentarer som den.

Vid målgång var det bara att hoppas att vi inte kom allt för långt ner på listan.
Looström kom 4:a efter en  dikes åkning på 6:an.Och vi kom på 6:e plats.
Vilket resulterade i att Looström ligger 1:a med 43p och vi ligger tvåa med
43p. Vi väntar med spänning på Örebro den 22/10.DÅ JÄVLAR

KIMMO

------------------------------------------------------------------------------------------------

Rikspokalen 2005

 

Efter att ha haft mardrömmar om denna tävling i två veckor så var den äntligen här.

Det var ju mycket på spel denna gång. Herman.L ligger etta med 43p. Vi ligger tvåa med 43p.

Som sagt MYCKET på spel .

 

SS1 : Pulsen på max när vi närmar oss start.

Starta alla kameror, spänna bälte ,hålla handbroms , säga två första raderna i notboken till Jocke. Räkna ner : Start…………Notläsningen börjar ganska bra, men gick ganska snart över till att berätta för Jocke vilken kurva han hade passerat (ganska sen alltså)  Men tur att Jocke inte alltid lyssnar på vad jag säger. Vi träffade två stenar som stod med i noterna men är det sena noter och tävling så gäller det att ha turen med sig. Och det hade vi.  Men det väsentliga i det hela är att vi kom i mål med någorlunda hel bil , och att vi hade 3 sec till godo  på en viss bil.

 

SS2: Nu känns det bra 3 sec är längre än ett tuppjuck en hel evighet alltså .

Äntligen nu läser jag noterna i rätt tempo. Men det går ganska sakta, 3 sec VAR en hel evighet. Vi låg lika.

 

SS3: I väntan på att få starta så börjar det granskas 1/10 delar . Vi hade 0,5 sec till godo.

Nu kommer vi då till den avgörande sträckan, 11 kilometer ss. Jocke´s favorit.

Jag är en sådan c-o: driver att antingen läser jag för sakta eller för fort, men när jag läser som man ska så brukar det gå väldigt fort för oss. Och det gjorde jag denna gång. Fort och säkert.

Väl i mål så visade det säg att vi åkt väldigt fort. Inne på servisen så trodde jag att hjärtat skulle lämna kroppen . Aldrig mer att jag kommer dricka 4 st energidryck på tom mage igen.

 

SS4: SNÄLLA NOTER FUNKA…….

En kartläsares bön innan start. Nu skulle jag få revansch ( vi körde om ss1 )

Innan start så fick vi höra att 75 meter innan mål står det en bil på höger sida lite tokigt till.

Men åter igen funkar inte noterna , jag fattar inte vad det är för fel . Det kan ju vara allt socker jag hade i kroppen . Vi närmar oss mål så är det är folk på vägen som vinkar ner oss . Men det står inte en bil på höger sida det står två , och en av dessa är Herman. Vi rullar in i mål vetandes att vi nu har vunnit DM (b-förare). Väl inne i mål så pratas det en hel del om allt och alla.

Det pratades en hel del och vips så hade vi missat våran egen prisutdelning. Här kommer man tvåa och man missar prisutdelningen med en halvtimme. Vi fick våra pokaler i alla fall.

 

Men jag vill tacka alla som hjälp till med allt detta år.

Vill även tacka för det fina, jämna och spännande kamp om toppen som det var i år.

 

C-O Drivern KIMMO

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dan Andersson´s minne 2006

 

Nu börjar det dra ihop sig till tävling igen, det var ju ändå tre månader sen sist.

Men allt började inte bra, det började med att Jocke skulle lasta Kadetten i god tid på fredagen för att allt skulle gå så smidigt som möjligt på lördag . Men vad som händer är att helt plötsligt så tänds oljelampan i bilen, och det är en bred sträng med svart sörja framför bilen. Så var aktiviteten på fredag kväll fixad… Det visade sig att en kylvinge på generatorn hade skurit hål på en oljeslang. KUL!! . Irritationen var ett faktum. Men problemen följde även med dagen efter. Vi satt och halvsov i bilen när vi passerade Ludvika. Helt plötsligt Välkommen till Örebro Län  !!!?? det känns inte rätt. Vi var redan sena som det var. En snabb titt i kartan och vi var två mil ifrån Kopparberg dvs. 3 MIL åt fel håll. Fram med telefonen och anmäla sen ankomst . Vi han fram innan anmälan och bes stängde. Om ändå strulet kunde sluta där men nej då . Det kändes som att det bästa vore att vända och åka hem. Vi hoppar till tävlingen istället.

 

SS 1 .

Nu j----r ska det åkas för att ta igen allt strul som vi haft under helgen. Vi kommer fram till sträcka 1 och hamnar i en liten kö. Ambulans på sträckan, då vet man att det är minst en timmes väntan innan man kommer iväg. Hoppas att det inte är någe allvarligt . Vi hade trevliga diskussioner med allt och alla mest om hemsidor och om det hinner bli mörkt innan vi kommer iväg? (ljusbrist i fronten) Äntligen börjar det smattra i skogen.  

Noterna kändes helt ok för min del, men det går inte så fort som vi vill att det ska gå. Det höll på att sluta illa ett par gånger men vi hade centimetrarna på våran sida denna gång.

PS är det någon so har en GSI spoiler liggande? Ds

 

SS 2

Nu kändes det fint . Noterna och jag kom överens  på förra ss så nu trappar vi upp och åker fortare tyckte jag. Men fan heller . Jag strulade till allt och lite till . Ingenting stämde rytmen,   tempoändringar inget hängde jag med på. Stämningen i bilen var väl inte den bästa Men ibland ska det vara så också för att kunna uppskatta när det funkar.SS2 innehöll det det mesta vägbreddning, motorstopp , felsägningar . Vi tog oss i mål i alla fall. Tur att vi inte har kopplat in ljudet på oss än för det skulle bli ett enda långt censurerat pip.

 

SS 3

Det är mörkt härligt och avlyst nu gasar vi. Och som ett under stämmer allt igen . Rytmen, timingen, farten allt stämde . Tills vi hade änglarna med oss . Vid en varning så kör vi på något i en H3 som gör att vi får ett litet kast med arslet vilket resulterar i en retur som gör att vänster framskärm hugger tag i snövallen . Hela bilen är av vägen och är på väg att lägga sig på höger sidan . Jocke rattar fullt och håller kvar gas vilket resulterar att vi studsar tillbaka upp på vägen . Dessa spår skulle jag vilja ha sett efteråt. En massa snö över hela bilen gjorde att samtliga rutor immade igen . Vi Tappade en hel del tid på detta men var helt klart nöjda med åkningen.

 

Efter snack.

Det är väldigt lätt att hitta allt negativt som hänt under helgen men man måste försöka koncentrera sig på det positiva.

Till en början en proffsig och rolig tävling. Mycket snö, Vi har en hel bil, vi fick med alla bravader på film som alla kan njuta av så fort jag är klar med den, vi kom på 57:e plats av 139 startande. Vi kom 2:a i klassen. Listan kan göras lång bara man letar. Tack för mig

// C-driver KIMMO  

 

 

 

 www.tjr.se © 2005 | webmaster bq